27 Temmuz 2015 Pazartesi

Patlıcanlı Tepsi Kebabı




Köfte harcı için:
  • 1 kg kıyma
  • 1 büyük kuru soğan (rendeli)
  • 4 iri diş sarımsak (ezilmiş)
  • Karabiber
  • Pul biber
  • Kimyon
  • Tuz
  • 6 adet küçük boy patlıcan
  • 2 çeri domates yada normal domates
  • 1 köy biberi yada çarliston biber

Sos:
  • 1 su bardağı kaynar su
  • 1 yemek kaşığı salça ( tercih biber salçası)
  • Kızartmak için sıvı yağ


Bu tarifi bana ev yemekleri yapan bir mekandaki bayan verdi. Patlıcanlar alaca soyulur ve uzun uzun dilimlenir. Sonra tuzlu suda en az 30 dk. Bekletilir. Bu arada köfte harcımız yoğrulur ve bir kenarda bekletilir. Patlıcanlar yıkanır ve kurulanır. Sonra kızgın yağda hafif kızartılır ve kağıt havlu ile yağı alınır. Sonra küçük dikdörtgen borcama bir sıra patlıcan dizilir. Üzerine köfte harcının yarısı yayılır. Patlıcanlar görünmeyecek. Sonra tekrar bir sıra kızarmış patlıcanlar dizilir. En son üzerine kalan köfte harcı yayılır. İyice bastırılır. Sonra servis edilecek dilime göre kesilir, dilimlenir. Ben 6 dilim çıkacak sekilde dilimledim. Sonra 200 derecede ısıtılmış fırına konur ve 170-180 derecede fanlı pişirilir. Pişmesine yakın sıcak su ve salça karışımı ( sos pişmeyecek ) yemeğin üzerine iyice yayılarak dökülür ve domates, biberle süslenir. Biraz daha pişirilir. Ben patlıcanları kızartırken tuz ekliyorum. Köfte harcına da tuz ekliyorum. Salçam zaten tuzlu bu yüzden yemeğe ayrıca tuz eklemiyorum. Tuz ayarını siz dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. Çok lezzetli oldu tavsiye ederim. Afiyet olsun.
patlicanli-tepsi-kebabi8-320x569

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder