27 Temmuz 2015 Pazartesi

Yalancı Kumpir



8-10 adet orta boy patates
2 kavanoz garnitür
2 kutu haşlanmış mısır
1 kavanoz salatalık turşusu
1 paket (ben 700 gr kullandım) kaşar
Yaklaşık 750 gr tereyağ
Tuz
Ketçap
Mayonez


Tarifin adini yalancı kumpir koydum ama gerçek şu ki hiç de yalancı değil. :) Hazırını aratmıyor hatta dışarıda hazır yiyeceğime evde lezzetiyle kendim yapar yerim diyorsunuz. Ben malzemeleri çok koydum çünkü kalabalık misafirime yaptım. Eğer az kişiye yapacak olursanız miktarı yarıya indirebilirsiniz. Ama şunu unutmayın bol kaşar ve bol tereyağı lezzetini veren iki malzeme, o yüzden kaşar ve tereyağını bol koyalım. :)

Öncelikle patateslerimizin kabuklarını soyup iki üç parçaya bölelim. İster düdüklüde ister normal tencerede yumuşayana kadar haşlayalım. Patateslerimiz pişerken biz bir yandan malzemelerimi hazırlayalım. Kaşarı rendeleyelim, turşuyu doğrayalım, garnitürü ve mısırı süzgeçte yıkayalım. Patateslerimiz pişince suyunu süzüp sıcağıyla püre haline getirelim. Kaşarı ve tereyağını koyup karıştıralım. Bu arada ocağın altını açalım, 2-3 dakika o şekilde karıştıralım, kıvamı çok güzel oluyor. Daha sonra garnitür, mısır ve turşu karışımının çoğunu püreye ekleyelim, kalanı üzerine süs için ayıralım. Hepsi karışınca servis tabağına alabiliriz. Üzerine kalan garnitür karışımını döküp ketçap ve mayonezle süsleyelim. Kumpirimiz hazır. Afiyet olsun.
yalanci-kumpir6-320x427

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder